Wonen of Kamer vinden in Delft?
Studenten Delft 2022-2023:

Delft staat bekend om haar technische universiteit (TU Delft) en heeft daarom ook een grote studentenpopulatie.

In dit artikel helpen wij je met een overzicht maken waar je kunt wonen als student en geven wij wat mogelijkheden voor hulp als je die zoekt! Vind de hulp die je zoekt hier:

Hoe wonen studenten in Delft?

Als student in Delft heb je verschillende opties voor huisvesting.

De meeste studenten wonen in studentenhuizen of delen appartementen met medestudenten.

Er zijn echter ook mogelijkheden om een ​​eigen studio of appartement te huren, maar deze zijn over het algemeen duurder.

Wat is de huurprijs in Delft? En wat krijg ik dan?

De huurprijs in Delft varieert afhankelijk van de locatie en grootte van de kamer of woning. Gemiddeld betaal je als student tussen de 300 en 600 euro per maand.

Voor deze prijs kun je verwachten dat je een kamer of studio krijgt met een gedeelde keuken en badkamer.

Met welk gemak vind ik in Delft een kamer?

Het vinden van een kamer in Delft kan een uitdaging zijn, maar er zijn verschillende websites en Facebook-groepen die je kunnen helpen.

Populaire websites zijn Kamernet, Parariusen Rooming. Het is ook een goed idee om contact op te nemen met huisvestingscoöperaties zoals DUWOen Vestia.

Vind je kamer nu door te kijken naar het aanbod!

Wat zijn de leukste wijken om in te wonen als student in delft

De leukste studentenwijken in Delft 2022 -2023

De meest populaire wijken in Delft zijn:

1. Binnenstad:De binnenstad van Delft is erg populair onder studenten vanwege de nabijheid van de universiteit en de levendige sfeer. Er zijn veel cafés, restaurants en winkels.
  2. TU-wijk:De TU-wijk is de wijk die het dichtst bij de campus van de Technische Universiteit ligt. Het is een handige locatie als je op zoek bent naar een plek dichtbij de universiteit en het heeft ook veel faciliteiten voor jongeren.
  3. Poptahof:Poptahof is een rustige wijk die nog steeds goed bereikbaar is met het openbaar vervoer naar de universiteit en het stadscentrum. Het is een goede optie als je op zoek bent naar betaalbare huisvesting buiten het centrum.
  4. Voorhof:Voorhof is een rustige, groene wijk net buiten het stadscentrum. Het heeft veel voorzieningen en is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Het is ook een betaalbare optie voor als je buiten het centrum wilt wonen.
  5. Tanthof:Tanthof is een groene wijk aan de rand van Delft. Het is een goede optie als je op zoek bent naar rust en stilte, maar het is nog steeds goed bereikbaar met het openbaar vervoer naar de universiteit en het stadscentrum.
Heb je iets aan het hoofd als student waar je hulp bij kan gebruiken? Wij zijn er voor je

Hulp nodig bij meer dan alleen een kamer vinden in Delft?

Wij van Motiv Delft helpen studenten en studentenverenigingen bij zowel hun welzijn als persoonlijke ontwikkeling.

Naast het vinden van de juiste huisvesting, kan het als soms moeilijk zijn om je weg te vinden in een nieuwe stad en je aan te passen aan het studentenleven.

Wij bieden verschillende programma’s en diensten aan, waaronder coaching, mentorship en workshops, die jullie helpen doelen te bereiken en zich thuis te voelen in je nieuwe omgeving.

Of je nu hulp nodig hebt bij het plannen van je studie of bij het vinden van een balans tussen werk en vrije tijd, Motiv kan je helpen om het beste uit jezelf te halen tijdens je studie in Delft.

Neem vrijblijvend contact op! We zijn ook bereikbaar via Whatsapp.

Volg ons op social voor het laatste nieuws over onze activiteiten!